Q: Does one recite a Beracha over oral care strips?
A: Although many Poskim require one to recite a Beracha over chewing gum[1], in the case of oral strips – being that the flavored strip disappears almost instantly[2] – one can liken it to a mere tasting in which Maran rules not to recite a Beracha[3], in addition to the fact that one’s main intention is only to freshen their breath and not to eat[4]. [Answered by Rav Shmuel Pinhasi, Yerushalayim]
Sources:
[1] אול”צ ח”ב פי”ד ס”ח, שו”ת יבי”א ח”ט סי’ קח אות צד
[2] דמסטיק, הואיל ויש בו מתיקות סוכר ומוצצו, לא גרע ממוצץ קנים מתוקים שמברך, סי’ רב סט”ו.
[3] סי’ רי ס”ב. ואף שמדברי התוס’ (ברכות לט. ד”ה בצר) משמע דחיוב ברכה תלוי בהנאת גרון, וכן מפורש בס’ אהל מועד (שער הברכות ד”א נ”ד), מ”מ כבר השיג על דבריו בב”י (סי’ רי) דברכה לא בטעימת החיך תליא מילתא אלא באכילה תליא, כדכתיב ואכלת ושבעת וברכת, ואכילה היינו אכילת מעיים כדברי הרא”ש. וע”ש בב”י דיליף הכי אף בדעת הר”ח דביאר הסוגיא בטועם ופולט, ודו”ק. וכן יש לנקוט למעשה, ובפרט דסב”ל. וכן מוכח מדברי המשנ”ב בכמה דוכתי דאפי’ מתכוון לטעום, אם אין לו הנאת מעיו, אי”צ לברך, עיין בדבריו בסי’ רי סק”ז, וסי’ קסז ס”ק לה וסי’ תקסז סק”א.
[4] ודמי למ”ש השו”ע (סי’ ריז ס”ב) דאין מברכין על בשמים של בית הכסא ולא על שמן העשוי להעביר הזוהמא, אע”ג שהתם ג”כ נהנה, דאל”ה מאי רבותא. ואף אי”צ ע”ז חותם כשרות, כיון דאינו ראוי לאכילה אלא לטעימה, ולא אמרינן ‘אחשביה’ באופן זה, וע”ע מה שכתבתי בזה בשו”ת מנחת שמואל (ח”ג ס”י וסי’ כג).